Má příprava bytu před prodejem vliv na prodejní cenu a rychlost prodeje?

homestaging fotostaging

Pokud se prodávající rozhodne pro prodej bytu na vlastní pěst nebo se obrátí na ne příliš profesionální realitní kancelář, může se stát, že si tak svůj byt sám znehodnotí hned v prvním kroku prodeje – a to neprofesionálními fotografiemi.

Každá nemovitost potřebuje před prodejem přípravu – je to stejné jako v obchodě. Zboží je hezky vystavené, vyžehlené a připravené pro nové zákazníky. Když přijdete do autobazaru, auta jsou čistá, naleštěná a připravená pro nového majitele. První dojem je opravdu velmi důležitý. A právě fotografie jsou to, co klienty musí v inzerci zaujmout a na základě nich se rozhodnou, zda dorazí na osobní prohlídky či nikoliv.

Velmi často se při prohlížení inzerátů na internetu můžete setkat s tím, že prodávající nafotí byt tak, jak zrovna je – spousta věcí, dětské hračky, nádobí na lince, sušáky s prádlem, kosmetika na vaně a umyvadle. Díky tomu se už při prvním pohledu na inzerci spousta zájemců rozmyslí, protože v nich fotografie nevzbudí takové emoce, jaké jsou zapotřebí pro jejich osobní návštěvu. 

Všeobecně tedy platí pravidlo: 

,,ČÍM HEZČÍ FOTOGRAFIE MÁTE, TÍM VÍCE ZÁJEMCŮ NA PROHLÍDKU DORAZÍ A TÍM JE VĚTŠÍ ŠANCE PRODAT BYT RYCHLEJI A ZA VYŠŠÍ CENU PRO VÁS,,

Fotografie by tedy měl vždy fotit profesionální fotograf s profesionálním fotoaparátem. Rozhodně byste měli uklidit osobní fotografie z dovolených, magnetky z lednice, sušáky s prádlem, nádobí z kuchyňské linky, kosmetiku z vany a umyvadla. V každé místnosti by měly zůstat pouze věci, které přímo souvisí s charakterem daného pokoje. Tedy v obývacím pokoji by určitě neměly být dětské hračky, v dětském pokoji zase naopak nábytek, který přímo nesouvisí s charakterem dětského pokoje. 

Při své práci velmi často využívám služby profesionální designérky, která byt kompletně připraví pro jeho nafocení. O této službě jste mohli slyšet pod pojmem fotostaging či homestaging. 

Jaký je rozdíl mezi Homestagingem a Fotostagingem?

Příprava nemovitosti před samotným prodejem je velmi důležitá. Fotografie jsou to první, co potencionální zájemce zaujme v nepřeberném množství inzerátů na internetu. Před nafocením nemovitosti velmi často při své práci využívám služby bytového designéra, který se postará o přípravu bytu či domu. Díky spolupráci s externí designérskou agenturou tak fotografie mých inzercí vypadají vždy profesionálně. Přípravu bytu před prodejem můžeme rozdělit na fotostaging, homestaging zařízené nemovitosti a homestaging nezařízené nemovitosti. Níže se dozvíte, jaký je rozdíl mezi jednotlivými službami a která z nich je vhodná pro vaši nemovitost.

  • Fotostaging je vhodný pro nemovitosti, které jsou zařízené, bez technických a estetických závad, mají ladící interiér, působí světle a prostorně. Cílem je vytvořit přitažlivý neutrální interiér, profesionální fotky pro inzerci, odlišit se od přímé konkurence v lokalitě, a ukázat majiteli, jak nemovitost upravovat na prohlídky. Na focení nemovitosti designér zapůjčí všechny potřebné dekorace a doplňky. Práce staging designéra a fotografa zabere cca 2 – 6 hodin podle velikosti nemovitosti. Tuto službu standardně dostávají moji klienti zdarma, v rámci mých služeb.
  • Homestaging – zařízené nemovitosti je vhodný pro nemovitosti, které jsou zařízené, aktivně zabydlené (velké množství nábytku, doplňků) nebo působící tmavým a stísněným dojmem.Cílem je rozvolnění a prosvětlení interiéru, správné rozmístění nábytku, oprava a repase zjevných poškození do té míry, aby vynikly přednosti Vaší nemovitosti. Práce designéra a staging týmu trvá podle náročnosti realizace 2 – 14 dní.Při homestagingu samozřejmě bereme v úvahu, jestli se v nemovitosti nadále bydlí a rozsah úprav i průběh stagingu domácnosti přizpůsobíme.
  • Homestaging – nezařízené nemovitosti je vhodný pro nemovitosti, které jsou prázdné nebo je částečně zařízené.Cílem je zájemcům ukázat využitelnost prostoru a hezký domov. Prázdné nemovitosti se prodávají déle a za nižší cenu než zařízené, proto je součástí této služby i přivezení a zapůjčení nábytku po dobu prodeje. Práce designéra a staging týmu trvá podle náročnosti realizace 2 – 14 dní. 

S výběrem vhodné služby vám samozřejmě pomohu po posouzení vaší nemovitosti při první nezávazné konzultaci, kde se kromě toho dozvíte i celý prodejní postup, prodejní strategii i stanovení kupní ceny. Pokud si přejete nezávaznou konzultaci zdarma, vyplňte krátký formulář zde.