Pokud se prodávající rozhodne pro prodej bytu na vlastní pěst nebo se obrátí na ne příliš profesionální realitní kancelář, může se stát, že si tak svůj byt sám znehodnotí hned v prvním kroku prodeje – a to neprofesionálními fotografiemi.
Každá nemovitost potřebuje před prodejem přípravu – je to stejné jako v obchodě. Zboží je hezky vystavené, vyžehlené a připravené pro nové zákazníky. Když přijdete do autobazaru, auta jsou čistá, naleštěná a připravená pro nového majitele. První dojem je opravdu velmi důležitý. A právě fotografie jsou to, co klienty musí v inzerci zaujmout a na základě nich se rozhodnou, zda dorazí na osobní prohlídky či nikoliv.
Velmi často se při prohlížení inzerátů na internetu můžete setkat s tím, že prodávající nafotí byt tak, jak zrovna je – spousta věcí, dětské hračky, nádobí na lince, sušáky s prádlem, kosmetika na vaně a umyvadle. Díky tomu se už při prvním pohledu na inzerci spousta zájemců rozmyslí, protože v nich fotografie nevzbudí takové emoce, jaké jsou zapotřebí pro jejich osobní návštěvu.
Všeobecně tedy platí pravidlo:
,,ČÍM HEZČÍ FOTOGRAFIE MÁTE, TÍM VÍCE ZÁJEMCŮ NA PROHLÍDKU DORAZÍ A TÍM JE VĚTŠÍ ŠANCE PRODAT BYT RYCHLEJI A ZA VYŠŠÍ CENU PRO VÁS,,
Fotografie by tedy měl vždy fotit profesionální fotograf s profesionálním fotoaparátem. Rozhodně byste měli uklidit osobní fotografie z dovolených, magnetky z lednice, sušáky s prádlem, nádobí z kuchyňské linky, kosmetiku z vany a umyvadla. V každé místnosti by měly zůstat pouze věci, které přímo souvisí s charakterem daného pokoje. Tedy v obývacím pokoji by určitě neměly být dětské hračky, v dětském pokoji zase naopak nábytek, který přímo nesouvisí s charakterem dětského pokoje.
Při své práci velmi často využívám služby profesionální designérky, která byt kompletně připraví pro jeho nafocení. O této službě jste mohli slyšet pod pojmem fotostaging či homestaging.
Příprava nemovitosti před samotným prodejem je velmi důležitá. Fotografie jsou to první, co potencionální zájemce zaujme v nepřeberném množství inzerátů na internetu. Před nafocením nemovitosti velmi často při své práci využívám služby bytového designéra, který se postará o přípravu bytu či domu. Díky spolupráci s externí designérskou agenturou tak fotografie mých inzercí vypadají vždy profesionálně. Přípravu bytu před prodejem můžeme rozdělit na fotostaging, homestaging zařízené nemovitosti a homestaging nezařízené nemovitosti. Níže se dozvíte, jaký je rozdíl mezi jednotlivými službami a která z nich je vhodná pro vaši nemovitost.
S výběrem vhodné služby vám samozřejmě pomohu po posouzení vaší nemovitosti při první nezávazné konzultaci, kde se kromě toho dozvíte i celý prodejní postup, prodejní strategii i stanovení kupní ceny. Pokud si přejete nezávaznou konzultaci zdarma, vyplňte krátký formulář zde.